måndag 25 november 2013

I väntan på vaccination

Skall vaccinera mig emot årets influensa. Där jag skall vara ligger på Sergels Torg.
Jag var en timme tidig, men hade inte ätit lunch.
Mc Donalds tar inte en timme så det blev till att slå ihjäl lite tid.
Mango, den spanska kedjan, ligger bredvid. Så jag tog mig en tur in där. Där brukar finnas lite inspiration att hitta.
För er kännedom så tycker jag verkligt illa om blommiga kläder.

Eller illa, det låter överdrivet. Men jag bär sällan eller aldrig något blommigt.

Mango har lyckats klämma in blommor på allt.

Men den här biker-jackan är ganska kul. Inte så rolig att jag skulle köpa den ens om det vore den 25:e, vilket det är.

Så jag gick därifrån och satt mig i väntrummet istället.
Konstaterar att kjolen matchar mattan.

Väl hos syster Kerstin, sätter jag mig ytterst på besöksstolen. 
Jag ser att du inte tycker det här är så roligt, sätt dig ordentligt i stolen, säger Kerstin.
Jag gör som hon säger och undrar, menar hon verkligen att någon överhuvudtaget tycker att det är roligt att få en spruta.
Hon skrattar och medger att hon aldrig träffat en sån.
Plåstret matchar inte min kjol.

Inga kommentarer: