fredag 20 december 2013

Homeland får fem nallar

Se Homeland, om du inte redan sett den.
Jag har de senaste veckorna plöjt mig igenom de två första säsongerna.
Första säsongen finns på Netflix.
Andra och tredje finns.
Homeland är en amerikansk TV-serie som är otroligt välspelad. Den skildrar kriget mot terrorism utan att glorifiera USA. Visst är det så att hotet kommer från arabvärlden men även presidentens män är opålitliga.
Spännande från början till slut.

Det passar väl utmärkt att mysa ner sig i soffan hemma och titta på en riktigt bra serie.
Har ni gjort det någon gång. Tittat på serier på webben. Det är som en bra bok, man vill aldrig sluta. Man slår på avsnitt efter avsnitt bara för att man är så nyfiken på vad som händer. Det är som att man lever där, känner alla, vill vara med.

Det finns en liten grej jag stör mig på. Att alla verkar ha astma. Ljudet av allas andning, förstår jag, skall höja spänningen men jag gillar inte det.

Hur som, Homeland får 5 nallar av mig.

Inga kommentarer: