tisdag 17 december 2013

Julbord på Körunda

I helgen har vi lyxat till det med en mini weekend på Körunda kursgård.
Ett perfekt avbrott i julstressen.
Körunda som ligger söder om Stockholm i Ösmo hade weekendpaket som passade oss perfekt.
Jag och min väninna Carina hade bokat in det här för länge sedan, för att överraska våra män.
Vi bröade med att slänga in väskorna på rummet och sen ta oss ut till baren för en välkomstskål.
Efter det drog vi på oss badkläderna och tog oss ner till realen.
Stor bubbelpool med belysning som växlade färg hela tiden. Det här ser ju normalt ut...

Här ser det ut som...
blodbad.

Efter det så fixade vi till oss för kvällen.
Bubblandet fortsatte fast nu på rummet.
Bubbel och julklappar.
Passade på att dela ut julklapparna nu eftersom vi inte kommer att hinna träffas innan jul.
Sen var det dags för ett vällagat julbord.
Sillarna var underbara. 
Till det fick vi ett urval av svenska snapsar.

Nu skall jag avslöja hur oproffsig jag är. 
Middagen åt vi vid sju-tiden på kvällen. Innan dess hade jag ätit frukost. Inget mera
Ja så julbordet, då. 
Efter sillen - mätt. Laxen lockar, men jag är mätt. Kallskuret lockar, men jag är mätt. 
Däremot ger jag mig på det småvarma. Jansson, prinskorvar och köttbullar. 
Varför gör man så, vildsvinskorv, renkött och lax borde ha varit ett smartare val än köttbullar.
I vart fall hamnade vi alla fyra i total paltkoma.
Såpass att vi gick och lade oss redan klockan tio.

Nästa morgon var vi alla pigga och krya. Utvilade tror jag faktiskt.
Vi åt en lång frukost och slog vi oss ner och bara pratade och pratade.
Utanför fönstret var det grått och trist.
På eftermiddagen tog vi pendeltåget tillbaka hem.

Ösmo station har en obemannad spärr. Den ser ut såhär.
Varför sparkan man sönder den. Man kan ju bara traska förbi den utan att betala.


Inga kommentarer: