söndag 19 januari 2014

Vårens mode

Nu börjar vårkläderna komma in i butik. Rean känns gammal och jag är sugen på allt det nya.
Om ni undrar vad jag tänker satsa på till våren så kommer svaren här.

Färgerna till våren är toppen för mig. Jag gillar kalla färger och nu kan man ösa på med citrongult, kornblått och klargrönt.
Utöver det så är babyblå och babyrosa stort, fast jag avstår just det. Man måste ju inte följa allt. Mönster och färgmix blir större än någonsin. Samt viltmönster.

För inte så mycket pengar kan man lätt uppdatera garderoben med enkla medel.
Om du inte har,
KÖP:
Något viltmönstrat, det räcker med en scarf eller ett skärp.
Bomberjacka, användbart till allt
Jeansskjorta, inte herrmodell eller i vart fall inte för stor
Gympadojor i färg eller mönster
Mönstrad kjol eller byxor

Gult har jag tjatat om ett år säkert, nu äntligen kommer det ordentligt med gula kläder. Jag tycker inte att helgult fungerar utan jag väljer att ha gula detaljer. Matcha gärna med grått eller jeansblått.
 Här en typisk Kicki-tröja. Randig, ganska vid i halsringningen och aningen utsvängd. Gula detaljer på det. Just detaljerna gör hela tröjan.
Den finns på rea på webben på She Inside. De har väldigt mycket roliga tröjor för lite pengar. Den här kostar 120 kronor.

Här är en annan gul och grå. Den kommer från H&M och kostar 399 kronor. Det är en collagetröja men jag tycker att den är lite för lång. Annars vore den fantastiskt fin till ett par grå jeans och svarta boots.

På tal om jeans så är jag på jakt efter en jeansskjorta. En vanlig tjejmodell som är mörk i färgen.

Den här från Lee skulle passa mig. Jag vet att det finns billigare alternativ på t.ex. JC.
Tricket med jeansskortan är att den passar till allt. Ibland som jacka ibland som skjorta. Den funkar med slappa chinos, med stormönstrade kjolar och till jeans.

På tal om stormönstrade kjolar så har jag hittat den här på River Island.

Den skulle jag matcha med en jeansskjorta och svarta boots. Kostar 37 Euro.

På tal om jeans så får Lindex snart in blå jeans som är kopior på Pleasejeans.
Kostar 399 kronor och bör komma in om två veckor.
Modellen finns redan i en snygg zebra, svart och i ljus beige för 299 kronor. Alla är snygga men jag vill ha blå.
Viltmönstrat finns i överflöd. Jag tycker om det men jag har ganska mycket redan så jag behöver inte fylla på med det.
Men i princip så tycker jag att viltmönster fungerar som gult. Använd det med måtta. Kul i detaljer eller i ett av plaggen du bär, men se till att inte bli en "leopard-tant".

Slutligen lite om den kornblåa färgen.
Jag vill att den inte är knalligare än det här. Det får inte vara en "elektrisk" blå färg.
Just den här tröjan skall jag kasta ett getöga på. Den kommer från Other Stories. Kostar 350 kronor. 

Edit: Tröjan finns inte i butik, bara på webben. Jag tror att jag köper den, det går att skicka tillbaka om den inte passar.

Inga kommentarer: