onsdag 23 april 2014

Från sjuksängen

Jag har åkt på något så ovanligt som en sjukdom.
Det låter kanske inte ovanligt men för mig är det det. Jag har inte varit hemma från jobbet på säkert 15 år. Igår cyklade jag hem vid två-tiden, gick och la mig och sov i 20 timmar. Ont i hela kroppen och skrällande hosta. Men inget annat.
Nu är jag vaken. Fixar lite med mejlen. Ringer några jobbsamtal och försöker att vara duktig och effektiv.
Jag skyller på en jobbarkompis som var förkyld förra veckan men som passade på att hänga på jobbet trots det. Han har varit i USA innan. Min teori är att han plockat med sig förkylningsviruset därifrån. Det har man ju förstått, att i USA är allt större än här hemma. Säkert även förkylningar.
Så nu har jag den där värstingen från america.
I morgon, gott folk, SKALL jag vara på benen.

Inga kommentarer: