söndag 20 april 2014

Promenad som övergick till en spontan middag på stan

Jag och mannen har tillbringat hela påsken ihop med en en miljard baciller. Mina baciller kommer från jobbet där nästan hela gänget snörvlade och hostade förra veckan. Mannen tog med sig sina från någon lunchrestaurang. Hans håller sig hos honom, medan mina är sällskapliga och säkert planerar att kroka arm med mannen framåt onsdag.
Hur som, städningen som var inplanerad har vi skjutit på framtiden.

Idag var vi i alla fall sugna på lite sol. Jag ville dessutom se Kungsträdgården och alla blommande körsbärsträd. Tidigt i år. Ifjol var det en vecka in i maj.
Traditionsenlig bild på körsbärsträden och mig.

Sen gick vi ner till kajen utanför Grand Hotel. Zippade på en latte och njöt av vårvärmen. Vi stötte på våra goda vänner Marja och Janne och deras son Victor.
Tillsammans promenerade vi runt Skeppsholmen och Kastellholmen.

Vi slog oss ner i solskenet på Hotel Skeppsholmen.
Det ser varmt ut. Vi sitter i solgasset och det är lä. Så här är det varmt. Annars är det runt 16 grader.

Dagen avslutades med en fantastisk god Indisk middag på en mysig krog på Luntmakargatan 90. Cumin Club.

Det är en av mina personliga favoriter.
Ja sen tog vi oss hem för att sällskapa med bacillerna.

Inga kommentarer: