onsdag 7 maj 2014

Gastro Nord

Idag har jag gjort mässan. Gastro Nord, sveriges största branchmässa för mat och dryck.
Bekväma kläder så man inte tröttnar. Gympadojjor från Nike, byxor Lindex, svart basic blus och scarf från TOUS. Lagom bekvämt.
Som vanligt är det min kollega Jonas och jag som tar oss an mässan. Vi har bokade besök. Som här med House of Hafi. Det är en tillverkare av sylt, saft och marmelad. Ett familjeföretag i fjärde generation som gör världens godaste cocos och ananasmarmelad. I Stockholm finns den att köpa bl.a. i Hötorgshallen Ni bara måste smaka den.
Sen träffade jag en av mina idoler, Andreas Grube. Han är ena halvan av "Vinpratarna", en podcast som handlar om viner.
Ni hittar den bl.a. HÄR!
Den är fantastiskt bra och jag har följt den länge. Nu får jag träffa Andreas, det känns stort.
Lite mat i farten fick vi i oss. Men jag måste säga att trots att vi är på en matmässa så äter vi inte mycket. Det fungerar liksom inte, man måste vara skärpt. Vi jobbar ju...
För rättvisans skull så får även Jonas träffa några han gillar skarpt.

Efter sex timmar är man helt slut. Tåget hem och sen ett par timmars pappersarbete innan arbetsdagen också var slut.

Inga kommentarer: