måndag 19 maj 2014

IKEA är inte min butik - men ...

Jag roas inte av IKEA-besök. Avstår gärna om jag bara kan. Men ibland måste man dit.
Som nu när vi (fortfarande) är i renoveringstaget.
Vid kassalinjen så finns de där "fyndlådorna" med billiga saker som man skall plocka med sig och som inte fördyrar något eftersom man redan handlat för massor av tusenlappar.
Där finns värmeljus - som är värdelösa. De brinner kortare tid än aningens dyrare värmeljus och de går inte att tända igen om man blåst ut dem. Så jag köper inte dem.
Men jag köpte disktrasor. Typ 3-pack för en tia.
Om någon undrar så är de också helt värdelösa. De är så kompakta så när de torkar blir de helt stela fast man hängt dem som man brukar.
Undrar vilken konsistensgivare som finns i dem.

Men det finns bra saker också.
Som en del justa möbler.
Och handtag till köksluckor.
Vi köpte de här. Till våra nylackade köksluckor. Kostade jättelite.

Jag tycker väldigt mycket om färgen, den heter S 5005-Y20R men jag kallar den för" våt sand".
När de kom sa mannen att han tycker de är mörkare än han hade uppfattat.
Nejdå sa jag, de är som våt sand.
Hmmm, jag vill minnas att du sa de skulle vara sandfärgade.
Äsch då, detaljer.


Inga kommentarer: