fredag 30 maj 2014

Restaurang Flaming & Co i Warszawa

En härlig oas mitt i stan är restaurang Flaming & Co, Den ligger på Mokotowska 28, vid shoppingstråket med de finare butikerna. Fast den ligger lite på en gård.
Gården är fylld av utemöbler så man kan slå sig ner där i solen. Finns även en lekplats för barn.
Flaming & Co har en New Hampton stel, eller chabby chic. Allt är vitmålat och en del är slitet så där härligt.


Titta på golvet. Många har slitit på det. 
Jag har just bestämt att jag skall måla golvet i sovrummet vitt. Det blir urfin.


I väntan på maten tog vi in ett gott vitt vin.
Maten, det var supergoda stenungsbakade pizzor. Faktiskt en av de bästa jag ätit.
Fast det finns massor av annat på menyn, främst delikatesser från Italien och pasta.

Jag kan varmt rekommendera restaurangen. Framför allt som lunchställe. 
Inspirerande inredning. Titta exempelvis på ställningen som hänger i taket ovanför bordet. En hylla fylld med blockljus.

Inga kommentarer: