fredag 1 augusti 2014

Kvällsdopp efter en tuff dag

I vårt hus skall det byggas vindsvåningar. Det är i princip bra. När det är färdigt.
Tills dess fortsätter vi att bo på en byggarbetsplats. Som om vi inte gjort det redan så himla länge.
Nu när det blir lägenheter på vinden så kan vi inte ha kvar våra två jättestora vindsförråd utan vi har fått ett litet källarförråd.
Ekvationen går inte ihop. För trots att jag i två omgångar rensat vinden så har jag flera kubik bokföringsunderlag, massor av prylar, kläder och annat bråte man inte gärna slänger.

Den här vindsflytten skall av någon anledning ske inom två veckor (lycka till säger jag som vet att ganska många grannar fortfarande firar semester i allskön ro).
Helgen om två veckor kommer en container hit där man kan kasta sånt man inte vill ha. Det betyder att ALLA tänker flytta sina förråd den helgen. Utom jag. För jag har insett att det bara finns en pytteliten hiss i hela huset. Och att vinden ligger en trappa över femte våningen och att källaren ligger en trappa under våning noll. Himla bra då om man kan slippa gå i trappor.

Så efter jobbet idag drog vi igång, mannen och jag. Vi rensade nästan ett helt förråd. Vi tog ner det vi skall spara och lämnade kvar det som skall slängas.
Fy tusan vad jobbigt. På vinden är det 50 grader.

Sen cyklade vi till Brunnsviken och tog ett svalkande dopp. Vattnet var 27,5 grader.
Tröja Åhlens, shorts, Gina Tricot, väska Napapijri, badrräkt Adidas och Mallorcasandaler från Mallorca.
Sen slog vi oss ner i solnedgången och drack varsin Lonkero (finnsk gindrink).
Härlig kväll. Saknar bara min yngsta son. Jag skulle vilja att han kom hit och  njöt av sommaren med oss.

Inga kommentarer: