tisdag 7 oktober 2014

Det där med att vinna priser

Vi har jobbat väldigt hårt med tidningen Hallen. Det är en kundtidning för Hötorgshallen, men den skiljer sig från alla andra kundtidningar genom att faktiskt inte handla om bara Hötorgshallen. Hallen handlar om mat. Det är faktiskt en otroligt bra mattidning. En sån tidning som många skulle betala för att läsa. Men den är gratis och den finns att hämta i Hötorgshallen.


När vi startade den sa vi att vi skall göra en så himla bra tidning att den vinner pris.

Så det klart att vi blev himla glada när vi blev nominerade. Vi blev faktiskt nominerade till både Svenska Designpriset och till Svenska Publishing-priset.
Då är man ju glad.
Då känns det som att man är himla glad och stolt bara av att man är nominerad. Och med den inställningen gick jag på Svenska Designprisets gala i torsdags.
Av 15 bidrag kom vi på plats åtta.
Det var inte jättekul. Då räckte det inte med att tänka att "det är ju kul bara att vara nominerad".

Så igår var det gala för Publishing-priset. Egentligen det priset som är mest åtråvärt. Det priset som bedömer hela tidningen, inte bara designen. Det priset som jag mest av allt ville vinna.

Först var det en vanlig dag på jobbet, utom att jag bar en paljettopp.
Här glittrar jag medan jag granskar sidlayout av en ny tidning vi håller på med. 
Då får man tänka att man nog sällan kan vara för uppklädd. Killarna i rutiga skjortor fick känna sig nedklädda.
Iväg till galan och mingla en stund.
Sen sätter vi oss ner spända av förväntan.
Ja sen vann vi. Helt otroligt.
Priset är ÄRAN
och den här
När galan var slut, redan vid 21-tiden så gick vi vidare och firade det där priset
Jag och Jonas och bubbel och Publishing-Priset
Charlotta och Jesper visar också glädje.

Inga kommentarer: